Notams Max Meetup er et treff for alle som er interessert i å programmere med Max. Det er et uformelt møte hvor Max-brukere kan dele idéer, prosjekter, teknikker eller bare hjelpe hverandre.
Max er et visuelt programmeringsmiljø for å lage kunst, multimedia, lyd og musikk laget av selskapet Cycling 74. Det er et av de mest populære verktøyene for å lage all slags digital kunst og har vært en industristandard siden 90-tallet. Uansett om du er interessert i å programmere interaktivt designarbeid, musikk, lyd eller bilder, er dette treffet for deg.
Om du er helt ny i bruken av Max, anbefaler vi å ta vår internettbaserte Maxkurs som relanseres høsten 2025.
Max Meeting ID: 961 8668 2482
Link: https://zoom.us/j/96186682482
Presentasjon 28.04: Eric Lyon- Spectral Surfing with FFTease
Denne presentasjonen vil gi en praktisk innføring i arbeid med FFTease – en Max-pakke designet for spektral syntese og prosessering av lydsignaler. FFTease er inkludert i Max Package Manager, og deltakere i denne presentasjonen oppfordres til å installere FFTease hvis de ønsker å følge presentasjonen.
Eric Lyon er en komponist og lydforsker med fokus på digitale intervensjoner, posthierarkier, høyttalerarrayer med høy tetthet og inspirasjonen for utøverbasert kreativitet. Programvaren han har laget for lydsignalbehandling inkluderer «FFTease» og «LyonPotpourri.» Han er forfatteren av Designing Audio Objects for Max/MSP and Pd og Automated Sound Design.
Nylig har Lyon arbeidet med Spatial Audio Tidepool med Tanner Upthegrove. Lyons kreative arbeid har blitt anerkjent med en ZKM Giga-Hertz-pris, MUSLAB-pris, League ISCM World Music Days-konkurransen og et Guggenheim Fellowship. Lyon er professor ved School of Performing Arts ved Virginia Tech og er faculty fellow ved Institute for Creativity, Arts and Technology.
Vertskap:
Meetups i Max arrangeres av Bálint Laczkó, en komponist og musikkteknolog som har vært entusiastisk Max-bruker siden versjon 5, og som har benyttet Max for å generere algoritmiske komposisjoner, levende bilder, for å bygge og dekomponere lyder, eller for å romliggjøre dem i høyttalersystemer. Han har mastergrader i klassisk og elektroakustisk musikkkomposisjon, og driver for tiden sin doktorgrad innen musikkteknologi.